Hiroshima dag 2

3 augustus 2017 - Hiroshima, Japan

Kasteel van Hiroshima

We begonnen de dag met een bezoek aan Hiroshima castle. Het originele kasteel van Hiroshima is gebouwd in 1592, maar is verwoest door de atoombom. Het kasteel is volledig gereconstrueerd in 1958. In het kasteel zijn o.a. de gewaden van samurai te bewonderen. Van veel objecten mochten geen foto's worden gemaakt, maar wel konden we ons verkleden met yukata's en namaak samurai outfits.

Shukkei-en

Daarna zijn we per tram naar de historische Shukkei-en tuin gereisd. Een absolute aanrader, het is een prachtige plek met water, bruggetjes, bomen en planten. Het water zit vol met koi karpers en schildpadden die massaal naar je toe komen zwemmen, omdat ze gewend zijn te worden gevoerd door bezoekers. Voor 100 yen kon je bij de ingang een zakje voer kopen. De duiven zijn overigens net zo brutaal. Na een uurtje gerelaxed te hebben, was het tijd om terug te gaan naar het hotel om op te frissen en te lunchen.

Supermarkt

Voor ons betekende dat een uitje naar de supermarkt. Wauw... Zoveel onbekende producten, zoveel kleuren. We hebben broodjes, koekjes, onbekende drankjes en heerlijke sushi gekocht, dat we in het Peace Memorial Park hebben opgegeten.

Boekwinkel

Het is altijd leuk om de middag verder zelf in te vullen, dus wat doe je dan? Juist, een gigantische boekwinkel in! 6 etages vol met boeken, tijdschriften, hééél veel manga (Japanse strips) en op de bovenste etages verkochten ze alles op het gebied van games, bouwpakketten en ander speelgoed. In de winkel was ook een restaurant. En ook al kun je er geen woord lezen, het is écht typisch Japans. Isabelle heeft voor een paar euro wat manga gekocht, met behulp van de plaatjes en "google translate" is het verhaal redelijk goed te begrijpen.

Pokémon Center

Tot slot bezochten we een warenhuis van 10 etages, waar we direct de 6e etage opzochten. Hier was namelijk het Hiroshima Pokémon Center! Tja, dan sta je een beetje verdwaasd om je heen te kijken, zoveel verschillende soorten merchandise, zoveel spullen. En jong en oud loopt door elkaar heen om mandjes vol te gooien met van alles en nog wat. Uiteraard deden wij mee ;D Daarna voldaan terug naar het hotel, met een kant en klaar maaltijd natuurlijk!