Incheon Airport Zuid-Korea en aankomst Fukuoka

30 juli 2017 - Fukuoka, Japan

De vliegreis

Na een vermoeiende reis van 10 uur kwamen we eindelijk aan op het vliegveld van Incheon nabij Seoul. Je slaapt toch niet echt lekker zittend en met af en toe flinke turbulentie. We werden wel goed verzorgd, hapjes, drankjes, dekentje, filmpje kijken. Incheon is een indrukwekkende luchthaven. Hoewel we lang moesten wachten en we nog 45 minuten vertraging erbovenop kregen, hebben we onszelf prima vermaakt in het grote winkelgedeelte. Er was plek genoeg om even te ontspannen. Voor transfer passagiers zijn doucheruimtes beschikbaar en er zijn zones waar mensen kunnen slapen. Daar hebben we dan geen gebruik van gemaakt, maar het zag er allemaal wat luxer uit dan Schiphol. Korean Air had ook een luxer passagiersvliegtuig, de 787-9 Dreamliner. Bredere beeldschermen waarop je mee kon kijken met camera's die aan de voor- en onderkant van het vliegtuig hingen, maakten het goed dat we in het midden zaten, ver weg van de ramen.

Na een vlucht die voor het gevoel amper een uur duurde, kwamen we aan op Fukuoka airport. Inmiddels was het daar alweer donker. Voordat we door de douane gingen, moesten we op formuliertjes aangeven dat we geen illegale criminelen waren die pillen en pistolen het land binnen kwamen smokkelen. Na een kritische bevraging van de douanebeambte kregen we onze stempel en konden we door.

We werden opgewacht door onze gids die we "Aki" mochten noemen. Met de andere reizigers gingen we per shuttle bus en metro richting hotel. De helft van onze groep bleek al een paar uur eerder via Hong Kong gearriveerd te zijn en zij hadden dus al wat van de omgeving gezien. We kwamen rond 22:00 uur aan in het hotel en konden na een douche eindelijk languit in een bed ploffen. (Robin)

1. Diane:
    4 augustus 2017
    Het vliegveld van Incheon nabij Seoul is nog luxer dan Schiphol! bijzonder om mee te maken.
    Fijn dat je na een lange reis in bed kunt ploffen!